Jag ser det snöar jag ser det snöar det var väll roligt hurra

God eftermiddag på er där ute, nu håller det på att ramla ner små kalla vita prickar från skyn. Lite mysigt är det men den kommer allt ett par veckor försent. Och vad betyder det? Kommer vi att ha ett snötäckt landskap ända fram till Juni, kommer vi att ha en grön jul och en vit midsommar, vad händer då med allt nakenbandadet och blommor i håret? Hur ska alla barn att göra med sina pulkor dom får i Julklapp? Kommer jag att äntligen få en varm födelsedag? (29 november).
Nej jag vet jag överdriver lite, men funderar du aldrig på hur världen förändras och hur det kommer att se ut om ett par tusen år?

Jag tog i allafall på mig mina röda raggisar och mössan och gick ut för att träffa Magdalena på en fika, himla mysigt var det och vi satt där och drömde oss bort till en massa pengar och en varmt land med paraplydrinkar, det hade väl inte vart helt fel?



/Amanada

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0