Vad är det för en dag, var är det för en dag nej det är ingen vanlig dag för det är Samuels födelsedag hurra hurra hurra!!

Hej på er där ute. Sitter i soffan och halvsover och dricker kaffe. Hostan ger sig inte och näsan rinner jag nyser även lite då och då. Hur ska jag orka med att vara i skolan till kl 19 idag. Är lite nervös för engelskan, jag kan ju verkligen inte engelska, jag förstår väl men att skriva ush men prata kan jag, fast bara när jag är full och kan ju inte ta mig en sup innan lektionen. Ja vi får väl se hur det går.

Nog om mig nu ska det handla om min lillebror Samuel som fyller tonåring idag, idag för 13 årsedan var jag och mina syskon tvugna att gå till skolan som vilken annan dag som helst, det tog emot lite då det inte var vilken dag som helst, jag skulle ju bli Storasyster, jag skulle få ett lillasyskon. Jag var så otrolgt nervös men till skolan gick vi. När vi kom hem från skolan den dagen så hade det skett, vi hade fått en lillebror. Vi var så otroligt glada och vi var tvungen att träffa honom nu nu nu.
När vi tillslut fick träffa honom så minns jag att jag tänkte att han var det sötaste jag någonsin sett, detta är min lillebror, mamma och lillebror skulle vara tvugna att vara kvar på sjukhuset ett par dagar och vi var tvugna att åka hem till pappa, vi var så sura och vi ville inte lämna mamma och lillebror.
Dagarna gick och mamma och lillebror kom hem till oss. Han fick tillslut namnet Samuel. Jag kunde inte släppa honom, jag höll han i min famn så fort jag hade chansen jag sjöng för honom och jag gick ut och gick med honom medans han låg och sov i vagnen. Åren gick och han började dagis och någonstans under dom åren så hade jag hunnit kasta in honom i elementet, ingenting jag minns men vi hade busat och ja helt plötsligt så åkte han in i elementet, det kom blod och jag grät och grät och tryckte att jag var värdens sämsta syster.
Åren gick ytterligare och han börjde skolan och vips så går han i årkurs 6. Ibland tycker jag att det är jobbigt att han bara blir äldre och äldre, snart börjar han köra moppe, testar sin första cigg och blir full för första gången.
Snart är han förstor för att sitta och gosa med mig i soffan när jag är hemma och hälsar på och snart är han förstor för att tycka det är roligt att åka in till stan och kolla på film hos syrran.
Åh jag blir lite nere, men så illa kan det väl inte gå? Han kommer väl alltid att älska mig fast att han snart är 20?
Ifall det är någon som är du mot min lillebror så ska dom passa sig för mig, är väldigt beskydande och ibland har det hänt att jag inte ens får reda på när någon är dom mot honom, skulle aldrig få för mig att slå någon men om någon gör illa min bror då vet jag inte vad jag gör. Älskar dig värdens bästa Lillebror och hoppas att du får en fin födelsedag <3




/Amanda


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0