You just keep me hanging on

Sitter här med min morgonrock under täcket, fryser, svettas, fryser och svettas min kropp vill inte riktigt bestämma sig om hur den ska ha det. Feber har jag också brukar aldrig bli sjuk men nu har jag vart sjuk två gånger på ca 1 månads tid. De senaste tre timmarna har jag sysselsatt mig med att kolla på Titanic. Det fick mig att tänka på döden. Det sista jag vill är att dö nu, jag har ju knappt börjat leva mitt liv än. Jag har ju så mycket jag måste upptäcka... Men tillbaka till döden, vilket är det värsta sättet att dö på? I Titanic så drunknar dom och så fryser dom ju ihjäl, under andra värdskriget så gasades de flesta ihjäl eller så svalt dom ihjäl... Förr så hängdes folk eller så högg dom huvudet av dem som hade gjort något fel, du kunde och bli bränd på bål. Det finns ju så himla många sätt att dö på, helt sjukt många, du kan dö av en sjukdom du kan bli påkör av en bil du kan ta en överdos. Men det som jag undrar är att vilket sätt vill man verkligen inte dö på vilket är det brutalaste? Vad gör mest ont? Och vilket tar längst tid? Själv vill jag somna in och värst utav allt måste nog vara... nää jag vet inte kan faktiskt inte svara på det.

Nu kommer det en båt och Rose försöker väcka Jack, men han har tyvärr gett upp hoppet. Nu rinner det en tår längst min kind. Fan också att det skulle sluta så sorgligt...

Om jag ska dö vill jag göra det med stil
Som Thelma och Louise
Som en sista utväg undan
Harvey Cartel och resten av snutarna
Sluta lipa, köra min bil, rakt ut för ett stup
Precis, precis, precis som rockbrudarna i filmen gör
Och det är vackert och när jag dör ska det vara precis sådär
I tusen kilometers fart rakt ner för backen
Om jag ska dö ska jag sitta på en vit häst
Med en bombväst, rida ner för avenyn med en spikklubba
Bulta skiten ut dom som skit ska bultas ur
Sen detonera mig själv, färga hela boulevarden röd
Sen kan dom sitta i sina tiotusenkronors hyresrätter och lipa
Så ska jag dö

Om jag ska dö
Och ja, det ska jag någon gång
Och då vill jag dö till min favoritsång
”A Perfect Day”, framförd av Lou Reed och mig själv
Sittandes på ett klippblock lipar vi, blöder ihjäl
När vi ger varandra papercuts till hans mörka stämma
Min ganska ostämda
Solen går ner bakom bergen på någon gammal skärgårdsö, å
Lou Reed lutar sig fram och viskar
”Navid, Navid, Navid, Navid så vill jag också dö”


/Amanda

Kommentarer
Postat av: Katrin

Åh titanic vilken film! Det jobbigaste sättet att dö är nog drunkna. Fy. Elin; Tack, jag mår allt bättre. Absolut! Vi kommer gärna :) På lördag ska vi på inflyttningsfest till sanna (äntligen). Hon har snart bott där ett år men. Haha. Själv? Planer?

2012-01-13 @ 00:09:00
URL: http://katrindauksz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0