jag och min macka...

Den godaste mackan jag har ätit i hela mitt liv. Så länge jag har suktat efter en macka med leverpastej och smörgåsgurka. Det finns inte så många leverpastejer som är glutenfria men jag har hittat en. Men i flera dagar har jag försökt att få upp gurkburken och det har inte gått, jag testade allt. Nästan i alla fall. Och idag var det dags att försöka igen, min dag har inte börjat bra för fem öre. Jag borde vara glad, det är fredag och jag är ledig. Stod i duschen och någon stal mitt varmvatten, tänkte även ta tag i disken och diska i iskallt vatten är nästan ingen idé. Tillbaka till gurkan, jag ringde min mamma och var förtvivlad, jag har fortfarande inte fått upp gurkburken sa jag. -Nämen stackare nu har du ju haft den i flera dagar, svarade mamma. - Jag får väl be pappa komma och öppna den åt dig, Fortsatte hon.
Till slut försökte jag mig på det där knepet för svaga flickor igen, det där när man tar en kniv och trycker in lite luft på något vis tills det låter klick. Jag tog i för kung och fosterland och jag slutade andas för en kortstund. Och där kom ljudet, klick lät det precis som min mamma hade beskrivit det. Jag skrek i luren -Yeeeeees jag fick upp burken mamma, jag fick upp den!!!! Har aldrig vart så glad av att få upp locket av en burk och jag har aldrig någonsin ätit en så god macka som jag gjorde förut, nu kommer denna fredagen bli kanon, det känner jag på mig!!!

/Amanda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0